Dags för årsmöte!

Söndagen  26 september 2021 kl 10.00

Plats         Mikael Anderssons trädgård

                 Medtag stol och vid behov paraply

 

P g a rådande coronatider vill vi att max EN person från varje fastighet är närvarande på årsmötet.

Hyresgäst som representerar medlem och får ta beslut under stämman ska ha med sig underskriven fullmakt om sådan ej lämnats tidigare.

 

Varmt välkomna!

För att spara pengar åt föreningen och slippa portoavgifter så är vi tacksamma om ni som har mail kan lämna er mailadress till oss.

 

Hälsningar

 

Styrelsen gm Yrje Artinger, sekr

****

 

Viktig info inför årsmötet.

Pga av det fortsatta coronaläget kommer årsmötet att ske utomhus.


Vi har medlemmar som finns i riskgruppen, därför tillåts endast 1 medlem per hushåll komma till mötet för att alla skall känna sig mer säkra.

I årets kallelse skickar vi med viktigaste punkterna så att vi kan hålla årsmötet så kort som möjligt.

  • Höjning av årsvgiften, från dagens 3600:- med indexhöjning 100:- till 3700:- för 2022.
  • 

Kassör (2 år),
 omval Kjell
  • Ledamot (2 år), omval Ann.

  • Suppleant 2 st (1 år),
 omval Lars + nyval ??
  • Revisor (1 år),
 omval Elenor?
  • Revisorsuppleant (1 år), omval Ulla?

  • Valbereding (1 år), nyval ?? 

  • Vattenansvarig (1 år), omval Johan B?

Då vår valberedning har sålt och sin fastighet och lämnat föreningen är alla poster osäkra utom Kjell, Ann och Lars som meddelat att dom ställer upp för omval

* Att göra listan.

Fortsätta det som beslutades 2019 men sköts upp pga att ekonomin inte tillät det förra året.


Grävning för att sänka vägtrummor.


Grävning med diken som vuxit igen.

* Detta har skett i föreningen sen förra årets årsmöte.


Våra vägar har grusats vid två tillfällen.

Vattenmätare har installerats i båda pumphusen.


Styrelsen har haft 4 möten där föreningens ekonomi samt utförda arbeten och 
arbeten som ligger i röret diskuterats.

****

Föredragningslista

 

 

  1. Upprop
  2. Fastställande av närvaroförteckning och röstlängd.
  3. Fråga om kallelse skett i laga ordning.
  4. Val av ordförande för stämman.
  5. Val av två justeringsmän tillika rösträknare.
  6. Bestämmande av tid och plats för justering av protokollet.
  7. Bestämmande av tid och plats för protokollets tillgänglighet.
  8. Styrelsens verksamhetsberättelse för 2020.
  9. Resultat och balansräkning för 2020.
  10. Revisionsberättelse 2020.
  11. Fråga om ansvarsfrihet för styrelse 2020.
  12. Inkomna ärenden och motioner.
  13. Arvoden för 2021.
  14. Styrelsens förslag till årsplanering, budget och årsavgift
    för 2021 i de två föreningarna.
  15. Val av Kassör (2 år), Ledamot (2 år),
    samt 2 suppleanter (1 år).
  16. Val av revisor (1 år), revisorsuppleant (1 år).
  17. Val av valberedning (1 år).
  18. Val av föreningstecknare/kontohavare.
  19. Val av vattenansvarig (1 år)
  20. Övriga frågor.
  21. Avslutning

****

rskjutet årsmöte och inställd vårstäddag pga pandemisituationen

Då vi fortsatt ska vara försiktiga i dessa pandemitider med fortsatt stor smittspridning så väljer vi att skjuta på årsmötet samt ställa in vårens gemensamma städdag. Självklart är det som vanligt fritt fram att hålla ögonen öppna om något behöver fixas som man kan ta tag i. Några medlemmar har t ex samlat in våra snökäppar så att de finns redo till nästa vinter.

 

Vi återkommer om ett alternativt datum för årsmötet och så hoppas vi på att kunna genomföra höstens städdag!

 

Mvh Styrelsen

 

Årsmöte 2020

AXTORPS SAMFÄLLIGHETSFÖRENING och Axtorps Ideella Vattenförening

Kallelse till ordinarie föreningsstämma för verksamhetsåret 2019.

Tid Lördagen 26 september kl 13.00
Plats Mikael Anderssons trädgård
Medtag stol och vid behov paraply


P g a rådande coronatider vill vi att max EN person från varje fastighet är närvarande på årsmötet.


Hyresgäst som representerar medlem och får ta beslut under stämman ska ha med sig underskriven fullmakt om sådan ej lämnats tidigare.


Varmt välkomna!

 

Viktig info inför årsmötet 2020


Pga av coronaläget kommer årsmötet att ske utomhus.

Vi har medlemmar som finns i riskgruppen, därför tillåts endast 1 medlem per hushåll komma till mötet för att alla skall känna sig mer säkra.
I årets kallelse skickar vi med viktigaste punkterna så att vi kan hålla årsmötet så kort som möjligt.


• Höjning av årsvgiften, från dagens 1900:- till 3500:-, denna höjning bör komma med årets inbetalning.
• Årlig höjning / index höjning årsavgift 100:-, första höjning 2021
• 

Ordförande (2 år),
 omval Micke A
• Sekreterare (2 år),
 omval Yrje
• Ledamot (1 år), nyval Ann.

• Suppleant 2 st (1 år),
 nyval Lars + omval Rolf
• Revisor (1 år),
 omval Elenor
• Revisorsuppleant (1 år), nyval ??

• Valbereding (1 år), omval Hanna 

• Vattenansvarig (1 år), omval Johan B
* Att göra listan.
Fortsätta det som beslutades 2018 men sköts upp pga att ekonomin inte tillät det förra året, samt att det uppstod akuta saker som blev väldigt kostsamma.

Vägen har stort behov av nytt grus, som läget är nu så kan vi inte ens skrapa / hyvla vägen för att bärlagret kommer upp.

BDT-avloppsröret i diket nedanför Ellenors tomt är det hål på 3 ställen.

Diket som är mellan Göran och Mia har behov av urdikning.
* Detta har skett i föreningen sen förra årets årsmöte.

Diket samt ny vägtrumma samt rensbrunn är nu på plats vid Johans tomt så där rinner vattnet den väg som är tänkt att det skall göra.

BDT-avloppet som var trasigt från Hans och Kjells tomter ner till åkern var något som vi inte hade planerat förra året, men det blev ett akut ärende som blev kostsamt.

Sistnämnda så var felet helt Vattenfalls, då de 2015 grävde av ledingen när man la ner luftledningarna i marken.

Efter mail fram och tillbaka sedan förra sommaren mellan Micke och Vattenfall så fick vi tillbaka de pengar som vi lagt ut där.

Byte av vägtrumma nedanför Ingrid blev också ett akut ärende där ett slukhål uppstod pga att röret var trasigt.

I ena pumphuset sprack hydrofortanken och behövde bytas.

Styrelsen har haft 4 möten där det mesta som diskuterats är föreningens ekonomi samt framtida reningsanläggning för området hur vi skall gå vidare där.


 

Föredragningslista 2020


1. Upprop.
2. Fastställande av närvaroförteckning och röstlängd.
3. Fråga om kallelse skett i laga ordning.
4. Val av ordförande för stämman.
5. Val av två justeringsmän tillika rösträknare.
6. Bestämmande av tid och plats för justering av protokollet.
7. Bestämmande av tid och plats för protokollets tillgänglighet.
8. Styrelsens verksamhetsberättelse för 2019.
9. Resultat och balansräkning för 2019.
10. Revisionsberättelse 2019.
11. Fråga om ansvarsfrihet för styrelse 2019.
12. Inkomna ärenden och motioner.
13. Arvoden för 2020.
14. Styrelsens förslag till årsplanering, budget och årsavgift
för 2020 i de två föreningarna.
15. Val av Ordförande (2 år), Sekreterare (2 år), Ledamot (1 år),
samt 2 suppleanter (1 år).
16. Val av revisor (1 år), revisorsuppleant (1 år).
17. Val av valberedning (1 år).
18. Val av föreningstecknare/kontohavare.
19. Val av vattenansvarig (1 år)
20. Övriga frågor.
21. Avslutning

 

 

 

Årsmöte 2019

KALLELSE

AXTORPS SAMFÄLLIGHETSFÖRENING och Axtorps Ideella Vattenförening


Kallelse till ordinarie föreningsstämma för verksamhetsåret 2018.


Tid Lördagen 27 april kl 10.00
Plats Järlåsa IF:s klubbstuga


Vägbeskrivning:
Åk ca 250 m på Östforavägen, ta väg till höger direkt efter nybyggnation
så hittar du klubbstugan.


Hyresgäst som representerar medlem och får ta beslut under stämman
ska ha med sig underskriven fullmakt.


Varmt välkomna!

******
******
Föredragningslista

1. Upprop.
2. Fastställande av närvaroförteckning och röstlängd.
3. Fråga om kallelse skett i laga ordning.
4. Val av ordförande för stämman.
5. Val av två justeringsmän tillika rösträknare.
6. Bestämmande av tid och plats för justering av protokollet.
7. Bestämmande av tid och plats för protokollets tillgänglighet.
8. Styrelsens verksamhetsberättelse för 2018.
9. Resultat och balansräkning för 2018.
10. Revisionsberättelse 2018.
11. Fråga om ansvarsfrihet för styrelse 2018.
12. Inkomna ärenden och motioner.
13. Arvoden för 2019.
14. Styrelsens förslag till årsplanering, budgetar och årsavgifter
för 2019 i de två föreningarna.
15. Val av Ordförande (2 år), Kassör (2 år), 2 suppleanter (1 år).
16. Val av revisor (1 år), revisorsuppleant (1 år).
17. Val av valberedning (1 år).
18. Val av föreningstecknare/kontohavare.
19. Val av vattenansvarig (1 år)
20. Övriga frågor.
21. Avslutning